רמי דורון בהפגנה למען גלעד שליט

ירושלים נוב' 2008

בית ראש הממשלה, ירושלים נובמבר 2008
כבוד השר – עמי איילון, החלטתי לפתוח בפנייה אליך כנציג ממשלת ישראל. לפני שלושה חודשים אדוני השר, בעצרת שקיימנו למען גלעד בפתח מחנה סופה, סיפרת לי שהיית מפקד כח הליווי הימי של לוחמי הקומנדו שניסו להציל את לוחמי מעוז המזח במלחמת יום הכיפורים. 

יצאתם בלילה, בחירוף נפש, בעיצומה של המלחמה, כשהמשימה הייתה להציל את לוחמי המעוז היחידי שנותר ללחום על גדות תעלת סואץ. ידעתם כי גורל הלוחמים הינו מוות  או נפילה בשבי המצרי. ידעתם כי אין כל דרך אחרת לחבור למוצב המבודד אלא דרך הים ובאישון לילה. ידעתם כי זו משימה בלתי אפשרית כמעט, גובלת בהתאבדות, ובכל זאת יצאתם למשימה.  שני קילומטר דרומית לאי גרין גילו אותכם המצרים, פתחו עליכם באש וכשהחלו סירות הגומי להתפוצץ והיה ברור כי לא ניתן להגיע למעוז, שבתם לבסיס.
 
אני הייתי אז, במעוז, המתנתי לך. לא הצלחתם אבל העזתם, ניסיתם, פעלתם. הסיכון היה עצום אבל די היה לכם בסיכוי קלוש כדי לא לוותר – לנסות. אדוני השר, הבט לי בעניים והשב -   האם זו הרוח הנושבת היום בממשלת ישראל ??
 
הייתי מפקד מחלקת הטנקים של מוצב המזח, בפתחה הדרומי של תעלת סואץ. נלחמנו חדורי אמונה ובאומץ ימים ולילות. כשכלו כל הקיצין ורק המוות נותר כפתרון לסיום הלחימה, קיבלנו הוראה להיכנע משר הבטחון.
 
הלכנו לשבי אדוני השר כשאנחנו בטוחים שהמבצע שלך ושל חבריך להציל אותנו הוא רק תחילתה של פרשה. זו הרוח, זו הדרך, זו המדיניות וזו המטרה שאין עליה כל מחלוקת או היסוס – לשחרר אותנו. להשיב אותנו הביתה, בכל דרך אפשרית, אני חוזר, בכל דרך אפשרית  וכמה שיותר מהר.
 
אני אומר לך ואין כל ספק בליבי כי אלו הם מחשבותיו של גלעד.
 
אני חש בכל נימי נפשי את מחשבותיו ותחושותיו של גלעד ממעמקי הכלא בו הוא מצוי. הייתי שם. עברתי חקירות קשות, השפלה,  חיי כלא איומים ואני יודע שמחשבותיו של גלעד מכוונות אלינו, אל עמו, אל מדינתו ואל צבאו.
 
גלעד מאמין בכל מאודו, כפי שאני וחבריי לשבי האמנו, יום יום ושעה שעה כי הכל מגויסים, ללא לאות לשחררו.
 
על מעוז תקווה זו חיים, ומחזיקים מעמד השבויים בתנאים קשים מנשוא, במצוקה חסרת גבולות, מבלי לראות את אור השמש ובמאבק הישרדות יום יומי. על שביב תקווה זה בניתי אני את עולמי השפוי בחדרי החקירות ובחשכת הכלא המצרי. חיי בשבי היו תלויים בגחמה של סוהר חם המזג, במצב רוחו של החוקר הרע או של  החייל הנוקם. כל אלה יכולים בכל רגע לבצע את זממם – אין זמן בשבי, בכל רגע אתה חי על זמן שאול.
 
אני נושא בפניכם דברים בשם עמותת ערים בלילה, על מאות לוחמיה, פדויי שבי ממלחמות ישראל, בכל מאבקיה לתקומת המדינה.
 
חוויתי בגופי ובנפשי את חווית השבי האינסופית ואני חוזר וזועק מאז הלך גלעד לשבי, על כל במה ובכל הזדמנות, -  אין מחר בשבי. אתה חי ומת, כל יום מחדש בשבי. עולמך הפיזי והנפשי תלוי ונאחז בחוט דק שעה שעה. אתה מצפה למוות כמו לשחרור, בכל רגע ורגע.
 
התקווה, האמונה העיוורת במאמצים שעושים לשחרורך, מחזיקה את השבוי בחיים. לא שום דבר אחר.
 
לצערי, למחשבותיו אלו של גלעד אין כיסוי.
 
הסכם הרגיעה עם החמאס ללא שיחרורו של גלעד שליט, או לפחות ביקור הצלב האדום אצלו, או בדיקתו הבריאותית הינו הסכם לא מוסרי.  הפקרת גורל חייו של גלעד בידי האויב, הינה  בגידה בערכי הביטחון האישי והלאומי, האחריות ההדדית, החברות והמסירות לזולת, עימם יוצא כל לוחם לקרב.
 
באתי לכאן כדי לזעוק ולעורר את עם ישראל ומדינת ישראל, מעומק הזיכרונות הקשים של מאות חיילי צה"ל שנפלו בשבי האויב וחזרו  בשלום לארצם, לאחר שנמסרו עבורם אלפים רבים של חיילי אויב ומחבלים.
 
אני קורא לממשלת ישראל לפעול, לעשות מעשה ולקבוע בראש וראשונה כי יחול כלל ההדדיות ביחסים עם שלטון החמאס. כל עוד אין ביקורים אצל גלעד – אין ביקורים אצל אסירי החמאס בארץ. הפסיקו את הביקורים עד שיהיו ביקורים הדדיים.
 
 עוד אני קורא להכריז כי  אין פתיחת מעברים בעזה ללא החזרת שבויים. כל עוד גלעד בפנים המעברים יישארו סגורים.
 
העם והממשלה חייבים להבין כי החלטות צריכות להתקבל היום, לשבוי אין את המחר.
 
גלעד,
אנחנו מייחלים לקבל אותך כחבר בעמותת פדויי השבי. חברים בעמותת ערים בלילה ישבו בשבי שנים ארוכות, שרדו, יכלו לכלא, לסוהר ולחוקר, שבו הביתה ושוקמו. החזק מעמד, זה אפשרי. חשוב עלינו. יכולנו לשבי ואני בטוח שגם אתה יכול.   אנחנו איתך ולא נרפה עד לשיחרורך. 
 
"עו"ד רם דורון, יו"ר עמותת "ערים בלילה
בעצרת למען שחרור גלעד שליט מול בית ראה"מ, ירושלים נובמבר 2008

 
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